Koncepcja uczciwej marży

W biznesie pewne zasady obowiązują bardzo często jedynie teoretycznie. Do takich zasad możemy zaliczyć te związane z etyką biznesu. Generalnie na rynku najważniejsze jest zwalczenie konkurencji, które pozwala na opanowanie większej części rynku, co przełożyć się może na większe dochody. Z tego powodu każdy biznes dąży do niskich kosztów, a jednocześnie do wysokich zysków. Takie działania dają możliwość maksymalizowania dochodów firmy. Maksymalizacja zysku, czy minimalizacja straty nie idzie w parze z działaniami etycznymi. Z tego powodu firmy poszukują taniej siły roboczej, która znajdowana jest w krajach w jakich nie ma żadnych norm dotyczących bezpieczeństwa pracy. W wielu krajach trzeciego świata możemy spotkać produkcję wielkich koncernów. W zakładach pracy nie obowiązują żadne prawa pracownicze. Podobnie jest z zasadą uczciwej marży, jaka określa, że marża nie powinna stanowić więcej niż trzydzieści procent narzutu na koszty produkcji. Uczciwa marża jest między innymi redukowana z rynku poprzez działania licznych pośredników, jacy narzucają kolejne marże na produkty. Właściciele firm bardzo często prowadzą również takie działania, które mają na celu uzyskanie jak największego zysku z jednego produktu.

Comments are closed.

Tego samego autora
  • Pielęgnacja ciała aktualnie to podstawa
    Kobiety jak i mężczyźni coraz bardziej o siebie dbają, wiec bardzo prężnie rozwija się biznes kosmetyczny i fryzjerstwo. Każdego dnia powstają nowe gabinety odnowy biologicznej, Spa i salony fryzjerskie. Kiedyś …
  • Prawo popytu i podaży
    Aby można było mówić o ekonomii, należy wyjaśnić podstawowe pojęcia, jakie w jej obrębie występują. Popyt jest to ilość dóbr i usług jakie konsument nabywa w określonym czasie i za …
Najnowsze komentarze
    Strony